Thursday, February 18, 2010

New Year, New Shoes?

I was in need of a new handbag for me to go to work. I've been using the same handbag for the past 2 years even though I have a bunch of handbags at home. The reason? This bag is smaller and easy to stash it any where. Pegi meeting pon takde la susah nak letak mana-mana. (ceh alasan :P)

So I went to Charles & Keith yesterday nak usha-usha for handbags. Skali tersangkut with this shoes. Actually I did have a plan to buy new shoes. For work jugak (alasan lagik).  Since dah terjumpa, might as well beli terus kan? :P


But I think this wedge is a bit too high for me. I'd pefer 1-2 inch high je. Tinggi-tinggi ni susah sket for me nak jalan laju-laju coz if you see me walking, you'd say I was doing the brisk walk for Olympic :P


Tinggikan? Huhuhuhu... tapi this one sangat selesa and they have my size! which is 41 :P It's just that I have to jalan mcm Geisha takot terkehel lagi.

14 comments:

Mrs. Amie said...

Hahhaa.. i have 1 like this but different pattern. I suka wedges mcm nie sejak Qaira ada. senang nak jalan and comfort.. takde masalah nak sakit kaki pelbagai kan? i think this ok la 4 us yg ada baby.. hik

::Ida:: said...

haha.. memang best.. tapi a bit to high for me kalau nak jalan2. takot terkehel. pakai for work je.. huhuhu.. tak berani..penah terseliuh b4 :P

Unknown said...

I love c&k...and i prefer wedges tinggi macam kat dalam gambar tu. I have afew c&k wedge ....mula mula pakai rasa macam susah . Lama lama dah get used. Lagi comfort daripada pakai high heel :)

::Ida:: said...

i love wedges too! ni 1st time beli from c&k. saje nak try. memang best! comfy n tak sakit kaki.so boleh beli lagi laa.. (alasan :P)

Ainul Mustafa said...

i love C&K and wedges.1st i beli clarks tp susah nk cr design yg best.suke gak primavera n crocs.

ZAFIRAH HANIS said...

kak ida, bonia new design color cantik2.. u should try and have a look. :)

reena said...

Teringin nak try pakai wedges tapi rasa macam tak elok for me. Hehe.

I think kita ada persamaan. Bab jalan laju2 tu :p

::Ida:: said...

ainul : i like clarks to!! tapi design dia pon tak se best ck ni.kan? primavera, size mak takdee huhuhuhu...:P

zafirah : bonia? really? im a bit sceptic about this brand. dunno why :P

reena : i reti pakai wedges je. heels mmg tak reti :P

kalau u jalan ngn i kita boleh race sapa sampai dulu :P

Lea Shmea said...

hi dear. i used to like C&K shoes too. cos their pattern mcm cantik & price pun affordable. but i find them not very comfortable. bila pakai mesti melecet my toes eventho masa try, size dah ok. but anyways, still love their handbags tho. :))

ernie muneerah said...

Was blogwalking and found ur blog..i dulu study ikip, if u still remember me.dah ade hubby and baby ye..tahniah:))

::Ida:: said...

lea : yeke? i baru 1st time nak tryni :D owh handbags dier pon sangat cantek n besar2 :D

ernie : hi! of course i remembers u! :) u pon dah ade anak!!! tahniah to u too!!! :D time kasih for dropping by my blog ;)

ernie muneerah said...

ure welcome. i'll link to u ek

Suzie said...

cantik wedges ni n it reminds me of my lewre wedges but without those buckles la :-) n it's very comfy to the max...super love it!

::Ida:: said...

haa.. i think i know which one u mean.. mmg supir comfyyy!!! tapi takdak my size untuk kaki i yg tongkang ini.. huhuhuhu